روابط عمومی شخصی به زبان ساده

دسته بندی روابط عمومی تجاری

انتشار : 17 تیر 1399

دیدگاه 0

بازدید 42

روابط عمومی شخصی به زبان ساده

خلاصه : روابط عمومی شخصی فرایند ایجاد روابط هدفمند و سودمند دوطرفه بین فرد و مخاطبانش در جهت افزایش خوش نامی آن فرد است

این جمله را خیلی شنیدیم که میگن طرف روابط عمومیش بالاست یا خوبه

خیلی جاهام دیدیم یا خوندیم که به یک نفر با روابط عمومی بالا نیاز داریم

اما ماجرا چیه؟ چه کسی روابط عمومیش بالاست؟

مثلا هرکسی با همه میگه و میخنده و فرد برون گرایی هست روابط عمومیش بالاست؟

روابط عمومی در تعاریف رسمی به معنی هنر ایجاد رابطه سودمند بین سازمان و مخاطبانشه که منجر به افزایش خوش نامی سازمان بشه (یکی از تعاریفش البته)

این تعریف برای سازمان ها و کسب و کارهاست اما وقتی درباره یک فرد صحبت میشه دوتا تعریف یا برداشت وجود داره

تعریف حرفه ای روابط عمومی شخصی یا فردی به معنی هنر ایجاد روابط سودمند دوطرفه بین فرد با مخاطبانش در جهت افزایش خوش نامی اون فرد است.

تعریف معمولیش هم بیشتر به مهارت های ارتباطی اون فرد برمیگرده

یعنی هنر استفاده از مهارت های ارتباطی موثر در ارتباطات آن فرد با مخاطبانش را روابط عمومی شخصی میگن

خب حالا کدام تعریف درسته یا کامل تره؟

به نظر من یعنی محسن رحیمی از اونجایی که یک فرد برای ایجاد روابط هدفمند، سودمند و دو طرفه با مخاطبانش نیاز به داشتن ابتدا مهارت های ارتباطی است و سپس باید بر دانش استفاده از ابزارهای ارتباطی و تکنیک های روابط عمومی مسلط باشد بهتره این تعریف را برای یک فرد دارای روابط عمومی شخصی موثر بگیم:

روابط عمومی شخصی فرایند ایجاد روابط هدفمند و سودمند دوطرفه بین فرد و مخاطبانش در جهت افزایش خوش نامی آن فرد است 5-

از تعریف های خشک که بگذریم باید بگم

کسی که روابط عمومی شخصی خوبی دارد برای ایجاد ارتباطات موثر با دیگران که البته می بایست هدفمند و دو طرفه باشد باید دو بعد را مورد توجه قرار دهد

اول: مهارت های فردی ارتباطی خود را تقویت کند؛ مثل مهارت گوش دادن؛ سخنرانی کردن، گفت و گو کردن، نه گفتن ؛ مذاکره کردن؛ فن بیان و ...

دوم: مهارت های تخصصی برای ایجاد ارتباط گسترده تر با مخاطبانش را به کمک ابزارها و تکنیک های روابط عمومی کسب کند

مثل هنر استفاده از رسانه های شخصی، تولید محتوا، ارتباط با رسانه ها و ...

فعلا یک جمله بگم که خیلی مهمه:

کسی که خوب حرف می زند با همه ارتباط میگیرد یا اهل تعامل و لبخند زدن است الزاما روابط عمومی بالایی ندارد!!!

این فرد فقط از بین مهارت های ارتباطی شاید فقط مهارت گوش دادن و گفت و گو را بلد باشد و در خیلی از مهارت های مهم ارتباطی دیگر ضعیف باشد یا هیچ شناختی از ابزارها و رسانه های شخصی و غیر شخصی هم نداشته باشد.

خب چه کار کنیم؟

امروزه هر فردی برای داشتن روابط موثر و پایدار و نیز برای معرفی سریع تر و قوی تر خود به مخاطبانش که میتواند کارفرمایان یا مدیران ارشد؛ خانواده یا مشتریان و همکاران و ... باشد نیاز مبرمی به دانستن و داشتن مهارت روابط عمومی برای استفاده خودش است

یعنی مهارت یا دانش روابط عمومی شخصی

این مطلب یک راهکار برای افزایش رابطه من با شما بود که برای من و شما سودمند است و در جهت خوش نامی من است که به کمک دانش استفاده از رسانه شخصی که یک فرد با روابط عمومی بالا بداند تولید شد

برچسب :

مدیر آژانس

ارائه شده توسط : محسن رحیمی

دیدگاه های ارزشمند شما :
دیدگاه یا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید حساب کاربری خودتان رو داشته باشید.